Enduro-494 ( 1997 ) Bränsleproblem eller... ?
Postat: 15 december 2013, 23:59
Hejsan!
Efter många "timmars" googlande så känner jag mig slagen,
och testar nu med er här (och hoppas att Ni kan hjälpa mig på traven).
Har ett lätt irriterande litet problem med gamlingen som jag gärna skulle vilja ha hjälp med..
De är som så att när skotern är kall så vill den inte riktigt gå på tomgång (dör utan choke),
det går heller inget vidare att köra den, då den typ dör efter 10 meter.
Men efter att motorn blivit varm, då är det inga problem.
Tycker även att den tappar trycket i primern?
Får pumpa bra många gånger innan den börjar bygga upp något tryck ?
(tappar även trycket lika snabbt igen om man slutar pumpa).
Har man som sagt choken på, eller håller lätt gas så dör den inte.
Men så fort man vrider av choken/släper gasen dör den efter några sekunder.
Går dock fint på tomgången annars.. Inget blödrande eller så.
Kan det vara så att den drar tjuvluft när den är kall,
och att nåt blir tätt igen när den blivit varm ?
(eftersom att gummi sväller vid värme).
Tacksam för alla tips och trix!
Efter många "timmars" googlande så känner jag mig slagen,
och testar nu med er här (och hoppas att Ni kan hjälpa mig på traven).
Har ett lätt irriterande litet problem med gamlingen som jag gärna skulle vilja ha hjälp med..
De är som så att när skotern är kall så vill den inte riktigt gå på tomgång (dör utan choke),
det går heller inget vidare att köra den, då den typ dör efter 10 meter.
Men efter att motorn blivit varm, då är det inga problem.
Tycker även att den tappar trycket i primern?
Får pumpa bra många gånger innan den börjar bygga upp något tryck ?
(tappar även trycket lika snabbt igen om man slutar pumpa).
Har man som sagt choken på, eller håller lätt gas så dör den inte.
Men så fort man vrider av choken/släper gasen dör den efter några sekunder.
Går dock fint på tomgången annars.. Inget blödrande eller så.
Kan det vara så att den drar tjuvluft när den är kall,
och att nåt blir tätt igen när den blivit varm ?
(eftersom att gummi sväller vid värme).
Tacksam för alla tips och trix!