Clutching 101 by Dynamo^Joe(länk till artikel i sleddermag)

Träffar, leder, touring, gps och allmänt skotersnack.
Användarens profilbild
Lynxfun
Crew Member
Crew Member
Skoter: Lynx Commander

Clutching 101 by Dynamo^Joe(länk till artikel i sleddermag)

Inlägg av Lynxfun »

Dynamo^Joe got published in Sleddermag with clutching 101, nice, informative article worth reading for most normal sledders.

Joe, feel free to chime in, we look forward for the longer version of the article :tumme:

Länk till tidningen nedan, nämnda artikel finns i nummer IV på sidan 23, finns annat att läsa också!
Sleddermag är en kanadensisk fri nättidning, visst , det är mycket reklam och fåtal artiklar men ibland kommer det något läsvärt eller några bra bilder.
http://sleddermag.com/
JackLynx
LynxTalk Member
Skoter: Lynx Rave RE 800R E-tec

Inlägg av JackLynx »

Jag förstår inte varför man måste använda en kvinna och ytterligare objektifiera och sexualisera henne för att kunna presentera utrustning som kan behövas på en skoter.
Skittidning som inte kommer att läsas av mig.
SKÄRPNING för FAN, hon kunde bara hållt i skiten med ett vanligt KLIM-ställ på kroppen.
Hade troligast funkat PRECIS LIKA BRA!
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98

Re: Clutching 101 by Dynamo^Joe(länk till artikel i sledderm

Inlägg av RannerKing »

Var tvungen att kolla nu när du skrev.
Det var en riktigt fjantig annons, det måste jag säga.
Men så länge "sex säljer" kommer det väl vara så där.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
kramer178racing
LynxTalk Member
Skoter: Lynx 600 Rs-2011, Boondocker 600 3700-14

Inlägg av kramer178racing »

Lättklädda tjejer har alltid hört till motor sport och speciellt extremsport.
JackLynx
LynxTalk Member

Inlägg av JackLynx »

Nej det har inte alltid HÖRT till, det är män som bestämt att det är ett sätt att tilltala fler män, sälja till fler män och användas av fler män. Det är ett oskick och jag vill ha bort det! Är det så konstigt att inte fler kvinnor kör skoter?
Jag vill för fan ha en skoterbrud! Men det FINNS ju INGA!

Jag skulle troligast inte köra skoter om det i princip bara fanns tjejer som körde, som prata skoter, som intervjuades, som fanns på bild, som gjorde skoterfilm osv osv... och det enda som riktades till män från skotervärlden var en, 1 enda, ROSA sida i en skotertidning några nr per år...
kramer178racing
LynxTalk Member
Skoter: Lynx 600 Rs-2011, Boondocker 600 3700-14

Inlägg av kramer178racing »

Bara kolla enda wayback i tiden. Första hotrod byggena kom slutet 30 början 40 tal. Redan då kom på en gång pinupper med på bilder som motiv till ex militärer. Lätt klädda tjejer har alltid funnits inom motorvärlden, har alltid funnits kommer alltid finnas.
Användarens profilbild
Lynxfun
Crew Member
Crew Member

Inlägg av Lynxfun »

JackLynx skrev:Nej det har inte alltid HÖRT till, det är män som bestämt att det är ett sätt att tilltala fler män, sälja till fler män och användas av fler män. Det är ett oskick och jag vill ha bort det! Är det så konstigt att inte fler kvinnor kör skoter?

Jag skulle troligast inte köra skoter om det i princip bara fanns tjejer som körde, som prata skoter, som intervjuades, som fanns på bild, som gjorde skoterfilm osv osv... och det enda som riktades till män från skotervärlden var en, 1 enda, ROSA sida i en skotertidning några nr per år...
Jag både håller med dig och inte.

Reklam i alla former är till för att dra ögat till sig, alla använder det i olika former.
Jag är den förste att tycka att det är bra att vissa tidningar hålls i skymundan på många försäljningsställen, samtidigt finns det en marknad av ensamhet eller whatever som man får ha respekt för.
Brukar själv störa mig på avklädheten i Ellos mfl kulörta kataloger förutom att jag stör mig på reklam i allmänhet.
Varför sminkar sig damkronorna?

Den syftar ju till att bygga in tankar och värderingar så att det blir automatiskt att tänka på viss dryck om du ser en röd burk eller hör en viss melodi.

Vi ska nog vara glada för att LynxTalk kan vara såpass ren från reklam som möjligt än så länge.

Förövrigt finns det massor av skoterbrudar eller kvinnor för den delen och de är en snabbt växande skara, vi kommer att se en hel del fler efterhand då det genomförs "ridingclinics" enbart riktat till kvinnor, färgsättningarna på maskinerna görs mer kulörta osv osv.

Så vill du ha en skoterbrud med skinn på näsan så håll ögonen öppna, snart är de ute ur anonymiteten.

Heads Up - here they come
lillalilja
LynxTalk Member
Skoter: Rave 670 1993

Inlägg av lillalilja »

JackLynx skrev:Nej det har inte alltid HÖRT till, det är män som bestämt att det är ett sätt att tilltala fler män, sälja till fler män och användas av fler män. Det är ett oskick och jag vill ha bort det! Är det så konstigt att inte fler kvinnor kör skoter?

Bara av ren nyfikenhet, vad tycker du om Maria Sandberg? Förutom att hon är sponsrad av Polaris då ;)

Info om Maria:
https://www.facebook.com/sandberg.s.mar ... ts&fref=ts
Titta gärna in i min projekttråd där jag stoppar en 670 i ett Rev-chassie http://www.lynxtalk.se/forum/viewtopic. ... 772#p23772
JackLynx
LynxTalk Member

Inlägg av JackLynx »

För mycket rosa förstås! Hon hade ju aldrig haft det om det inte vore för att män säger att det ska vara så...
NÄ självklart får även en tjej välja vilken jädra färg hon vill ha på skotern, det skiter jag i. Men det är ju fortfarande så att det kategoriseras, tjejer gillar rosa, killar svart. Killar gillar skotrar och tjejer ska helst bara vara sexiga och användas för att öka försäljning. Jag skulle inte reagera om det fanns ungefär lika många av alla tänkbara kön som körde skoter, och skulle troligast inte reagera på nån enstaka bild, med tvivelaktiga motiv om det även gällde olika kön.
Det är bara ordentligt fjantigt och korkat och klumpigt att fortfarande använda sig av sådana sexistiska grepp för att sälja. Och ett stort problem är sådana som kramer178racing som tycker att det bara är så. Nej, det är bara inte så, det är så av en anledning. Om fler säger ifrån, klagar, väljer produkter som inte försöker sälja med dessa trista uråldriga stereotyper så sker också en förändring. Vilket vore bra för alla.
Det är därför jag sparkar bakut.
Användarens profilbild
Lynxfun
Crew Member
Crew Member

Inlägg av Lynxfun »

JackLynx skrev:För mycket rosa förstås! Hon hade ju aldrig haft det om det inte vore för att män säger att det ska vara så...
NÄ självklart får även en tjej välja vilken jädra färg hon vill ha på skotern, det skiter jag i. Men det är ju fortfarande så att det kategoriseras, tjejer gillar rosa, killar svart. Killar gillar skotrar och tjejer ska helst bara vara sexiga och användas för att öka försäljning. Jag skulle inte reagera om det fanns ungefär lika många av alla tänkbara kön som körde skoter, och skulle troligast inte reagera på nån enstaka bild, med tvivelaktiga motiv om det även gällde olika kön.
Det är bara ordentligt fjantigt och korkat och klumpigt att fortfarande använda sig av sådana sexistiska grepp för att sälja. Och ett stort problem är sådana som kramer178racing som tycker att det bara är så. Nej, det är bara inte så, det är så av en anledning. Om fler säger ifrån, klagar, väljer produkter som inte försöker sälja med dessa trista uråldriga stereotyper så sker också en förändring. Vilket vore bra för alla.
Det är därför jag sparkar bakut.
Jag hör dig, respekt!

När tiden medger så ska jag översätta DJs 101 och posta den på svenska, sedan ska vi arbeta in den i ett sammanhang på ett eller annat sätt då både skoterraggare och skoterbrudar behöver stöd för att sköta om CVT som ett kärt barn på de moderna maskinerna, men du får ha lite tålamod då det är ideellt, och jag mfl vill ju också köra skoter på jakt efter den där bruden ! dessutom ska det clearas fullt ut med DJ.

När det är gjort så kommer jag att plocka bort länken ! Ok?
Skriv svar