Nu har jag mixtrat med variatorerna i nästan två säsonger utan att få till det!
Den går så otroligt tungt i snö, man håller full plugg den varvar upp till 8000 och håller sig där som den ska.
Jag tvärsläpper gasen, man flyger nästan över styret, så mycket motstånd är det !
Sen kan den mitt i allt tappa till 7500, då får man stanna i ett spår och börja om från 0 igen.
De räcker inte att släppa gasen för att backshiften ska slå i.
Har jävligt lös mattspänning, den kuggar då de guppar och har sig, så de är inte pga det!
Har balataremmen på lösaste läget och spänt centrumdämparen.
Därmed har jag fått mindre skidtryck.
Tyckte de var alldeles för mycket först !
Jag funderar på att dra ihop balatan för att få en flackare attackvinkel och bättre flyt i snön.
Har nog aldrig testat en skoter som går sämre i snö!
På hårt är den helt j*vla underbar !
Går som fan och sväljer alla gupp, men direkt de blir lite lös så försvinner all körglädje.
Jag tappar all motivation av att de aldrig funkar..
Jag har bänkat den och bestyckat ner rejält och fått ut 117,4hk.
De ska väll inte vara några problem att snurra runt en 307as 44mm matta?
Hur kan tex Summit 600 gå så bra ?
Jag kör nu denna variatorsetup:
Primär:
gul/silver 250-380 fjäder
Viktat till 21,4g
Original ramper
Klickers på 5! (testat med 3 och de blir lite sämre)
Sekundär:
svart/orange 180-280 fjäder
Originalhelix
Jag har alltså mycket hårdare fjädrar i båda variatorerna och den orkar ändå inte hålla varvet.
Jag kan vikta av den men då övervarvar den ju järnet på hårt spår och de ska den ju heller inte göra.
Är det helixen som jag ska hiva åt fanders ?
Har hört att en rak 46a ska funkar kanoners.
Så nu vill jag höra hur era RE-600 går i snö !


Observera att Rave 600 inte har Team sekundärvariator och Förgasare,
men ni med rave 600 är också välkommen med era åsikter.
Det skiljer ju litegrann men kul att höra ändå
/Max
