Commander-600 ( 2011 ) Kylarslang tar i styrstång... ?

Allt om Lynx bredbandare.
Inkko
LynxTalk Member
Skoter: Touratech, LTD,BIGFOOT,GT800,Alpine2

Commander-600 ( 2011 ) Kylarslang tar i styrstång... ?

Inlägg av Inkko »

Nedre kylarslangen tar i styrstången när man svänger,tycker det ser lite knepigt ut..
Nån annan som sett samma sak...?
Användarens profilbild
Lynxfun
Crew Member
Crew Member
Skoter: Lynx Commander

Re: Nedre kylarslang commander 600

Inlägg av Lynxfun »

Ja, såg nötning på 09an efter första vintern, drog på ett extra varv vulktejp och körde.

Kunde inte se risken på samma sätt när jag rev 12an och loctitade slangarna (kommer inte ihåg loctite typ) samt satte på högkvalitetsklammer på slangarna men drog på ett par varv vulk bara för att jag gjorde det.

"Towing Is Not an Option" :lol:
Inkko
LynxTalk Member

Re: Commander-600 ( 2011 ) Kylarslang tar i styrstång... ?

Inlägg av Inkko »

Satt slangen likadant monterat på 12an,eller kan dom ha ändrat skyddet till kylaren..
Användarens profilbild
Lynxfun
Crew Member
Crew Member

Inlägg av Lynxfun »

Inkko skrev:Satt slangen likadant monterat på 12an,eller kan dom ha ändrat skyddet till kylaren..
Det törs jag inte säga ja eller nej på.

Min "operation" var tämligen målinriktad efter hämtning från ÅF av vissa orsaker, så detaljer avs slangar fastnade inte i minnet, 12 timmar efter hämtning var boggien i bitar på garagegolvet parallellt med att motorn åkte ur för bla slangfixet och 24 h senare var det good to go.

Att lägga några lager vulk som slitskydd fungerar bra för mig oavsett det tar i eller ej då det är lätt att regelbundet när QRSn är ur använda gynekolog fingrarna för att känna efter om slitage uppstått då det är försent när det börjar osa kylarvätska i nosen på bakomvarande.

Sedan kan det bero på individuella skillnader i montering/komponenter, hur du kör samt hur mycket du får framvagnen/främre delen av chassiet att flexa under körning .

Kör och var glad Commanderägare, håll ett öga eller lägg dit någon form av nötningsskydd så är det inga problem.
Inkko
LynxTalk Member

Inlägg av Inkko »

Har precis haft ut motorn det då jag upptäckte det,har monterat värme skydd på slangarna som kommmer upp vid grenröret ,kan ju inte skada, sen ska boggin kollas.Så man vet hur allt mår....
Användarens profilbild
Lynxfun
Crew Member
Crew Member

Inlägg av Lynxfun »

Inkko skrev:Har precis haft ut motorn det då jag upptäckte det,har monterat värme skydd på slangarna som kommmer upp vid grenröret ,kan ju inte skada, sen ska boggin kollas.Så man vet hur allt mår....
Rätt tänk, 3-4 smörjnipplar till i boggien hade inte skadat för att säkerställa att fettet verkligen kryper ut överallt.
Skriv svar