Slangen till kylaren är bara ljummen.

Jag tror dom hade problem med fläkten på 2011 mod, men det var nog inte för att den gick igång för tidigt, men det kan du kolla upp.Inkko skrev:Kylfläkten startar redan på 4 pinnar, verkar lite väl tidigt tycker jag.
Slangen till kylaren är bara ljummen.![]()
Det finns nog olika mappningar .....Gerka skrev:Jag har en 600 etec - 13 och den startar på 4 pinnar på den också, så det verkar vara ganska vanligt.
Fläkten verkar gå mer eller mindre konstant när man kör.
Med största säkerhet har ni skillnader i mappningsgeneration och/eller CTS specifikationer.Inkko skrev:Första året gick den knappt så man hörde den,tog isär och såg att vid montering så halkar ena kol hållar fjädern åt sidan. Med detta åtgärdat så hör man fläkten lika bra som på sdi.n ,tycker nog att starta redan vid 4 pinnar är lite tidigt.Körde i helgen med andra commander och när dom hade 4 pinnar hade jag 7 på min...
Jo, det var ju ett bra kvitto att veta att den fungerar!Inkko skrev:Känns lite tidigt, men med tanke på den lilla kylvätske mängden så måste den väl starta tidigt.
Och nog skulle jag vilja ha som sdi,n att fläkten går ett tag efter avstängning.