Har nu originalfjädrar i primär och sekundär men skulle få skotern att gå lite bättre att köpa andra lite hårdare fjädrar. Någon som har erfarenhet vad man ska köpa för hårdhet på fjädrarna?
Vill ha en rappare maskin. Den är nerdrevad tre kugg och har en 38:a matta men trots nerdrevningen så gick den ändå 140 på sjön i vintras.
Enduro 600 H.O ( 2004 ) Hårdare fjädrar i variatorn... ?
Enduro 600 H.O ( 2004 ) Hårdare fjädrar i variatorn... ?
Senast redigerad av Stoft den 25 oktober 2014, 19:32, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Rubrik
Anledning: Rubrik
- oskaar
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx Enduro 600 H.O - 04
Re: Hårdare fjädrar i variatorn. Lynx enduro 600 H.O -04
Du kanske skulle köpa ett helt kitt istället?, då får du fjädrar, helix och justerbara viktpinnar. Mitt gick på just över 2000 kr från staterna, tänkte det blir ändå inte så mycket större kostnad med tanke på vad du får och då kan du justera själv lite också.
Jag har tittat på färdiga kitt dock bara i Sverige och tycker att dom är lite för dyra..oskaar skrev:Du kanske skulle köpa ett helt kitt istället?, då får du fjädrar, helix och justerbara viktpinnar. Mitt gick på just över 2000 kr från staterna, tänkte det blir ändå inte så mycket större kostnad med tanke på vad du får och då kan du justera själv lite också.
Vilken sida beställde du från? Tycker du att det var en bra investering?
- oskaar
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx Enduro 600 H.O - 04
sled-parts beställde jag ifrån och jag tyckte det var en bra investering.
Du kan fråga dem via mail hur dem gör med värdet på paketet om du har dur så skickar dom som gåva och då slipper du förhoppningsvis betala momsen.
Men om dom inte skriver ner värdet eller skickar som gåva så får du betala moms plus tullavgift och då blir det förstås dyrare.
Du kan fråga dem via mail hur dem gör med värdet på paketet om du har dur så skickar dom som gåva och då slipper du förhoppningsvis betala momsen.
Men om dom inte skriver ner värdet eller skickar som gåva så får du betala moms plus tullavgift och då blir det förstås dyrare.
Skriver dom det som repair & return är det ingen tull eftersom du då redan tullat vid första importen 

- RannerKing
- Crew Member
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Kan meddela att jag själv beställt en massa prylar från staterna och aldrig åkt på tull.
V-kit två gånger, fjädrar, insug m.m. Bara småpaket, verkar som dessa slinker igenom lätt.
V-kit två gånger, fjädrar, insug m.m. Bara småpaket, verkar som dessa slinker igenom lätt.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias