Går det bra att pumpa fett i alla nipplar eller är det för sent nu när det börjat bli kallt ?
Tänkte göra de lite för säkerhets skull, har ju stått en sommar, men är ju ganska nyservad ändå. Och vad för fett rekommenderar ni ?
Rave-800 ( 2002 ) Vad för sorts fett i nipplar... ?
- advmalmin
- LynxTalk Member
- Skoter: Ski-doo 1200 4-tec
Re: Rave 800 (2002) Vad för sorts fett i nipplar... ?
Fylla i nytt fett och låta kondensvatten och låta gammalt fett tränga ut är inte fel. Har man nipplar så brukar jag använda fett som klarar kyla, fråga i affärn och besätta vad du skall ha det till.
(på nån äldre skoter där det saknades nipplar så demonterade jag axel och smordes in med grafitfett, men där man har nipplar kan jag tycka att det är överkurs)
(på nån äldre skoter där det saknades nipplar så demonterade jag axel och smordes in med grafitfett, men där man har nipplar kan jag tycka att det är överkurs)
- 2stroke
- Crew Member
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Kontakt:
Re: Rave 800 (2002) Vad för sorts fett i nipplar... ?
Använd alltid ett 100 % helsyntetiskt sk. "Köldfett" och gärna också ett "löst" sånt.
( Fett finns med olika fastheter och med sjunkande temperatur så blir fett stelare och stelare = Inte bra )
( Fett finns med olika fastheter och med sjunkande temperatur så blir fett stelare och stelare = Inte bra )
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se