Då min bror bara sprungit runt och skrämt räv från åteln halva helgen, har jag fått slita alldeles ensam ända till söndag eftermiddag.
Men förhoppningsvis fungerar åtelkameran nu.
Med tårar i ögonen på grund av ensamhet blir det inte mycket gjort. Helgens arbete enligt bilder nedan.
Gäller att montera skivorna i rätt ordning för att det ska bli rätt. Sen tar det ju tid att lyfta dit dom, markera ut fönster m.m sedan ta ut och såga och sedan åter in igen för att skruvas fast. Alla hörn sidor av skivorna är limmade, ska inte komma in luft från fel ställe. Innerväggarna har inte det trevligaste utseendet man kan hitta, men bör dölja rörseler rätt bra för rävarna. Har även dragit kabel för belysning, kommer drivas av ett 12v batteri.
Skjutluckan demonterar man i förväg inifrån, kommer hänga någon form av dukar för att minska kalldraget. Gjorde den utanpåliggande på insidan så det går att montera tätningslist på ett vettigt sätt. Lite olja där det lossnat flisor på utsidan kommer dölja skönhetsfelen bra.
Sen var det dags för taket. Blir 45mm isolering där också. Det borde räcka då kojan är så pass tät, annars får man göra om och rätt till sommaren.
Tätar mot nockplåten med band som sväller upp till 30mm tjocklek.
Det var vad som hände under dom 14 timmarna jag hade över till bygget i helg, så kan inte haft mycket tårar i ögonen.
Bror kom ändå idag och anslöt till plåtmonteringen
Vindskivor och knutbrädor, så är exteriören klar.