Finns det något sätt att få bättre styrning på Yetin?
Jag har inga problem, men när dottern som är mycket lättare än mej kör så vill den gå rakt fram.
Finns det några inställningar att göra för högre skidtryck eller ska jag byta skidor?
Mvh Patrik
59 YETI 600 ACE 2011 Bättre styrning... ?
- 2stroke
- Crew Member
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Kontakt:
Re: 59 Yeti ( ???? ) Bättre styrning... ?
Justera balata remmen kortare och/eller justera främre boggidämparen lösare/mjukare.
Spänn framvagnsdämparna hårdare.
Spänn framvagnsdämparna hårdare.
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
Re: 59 Yeti-600 ACE ( 2011 ) Bättre styrning... ?
Tack!
Jag ska skruva lite så får vi se vad det blir för resultat.
Är det risk att den blir svårkörd för mej, med dom ändringarna?
Jag ska skruva lite så får vi se vad det blir för resultat.
Är det risk att den blir svårkörd för mej, med dom ändringarna?
Börja med att justera förspänningen på fjädern för den främre boggidämparen dvs att dottern kör på lägsta förspänning och du själv på den du behöver ha.
Behövs det sedan mer skidtryck för dottern så blir det att korta balatan ett snäpp, det är dock en mer bestående justering dvs inte lika enkel att återställa då du själv kör.
Behövs det sedan mer skidtryck för dottern så blir det att korta balatan ett snäpp, det är dock en mer bestående justering dvs inte lika enkel att återställa då du själv kör.
- DrMussla
- LynxTalk Member
- Skoter: Boondocker 3900 DS, Larven, Finlandia GLX, MXZ440
Jag är av naturen lat o skulle bara spänt på center fjädern... men det är jag det.