Undrar om det är någon som har ett "recept" till RE-600 maskinen för att få ut det lilla extra.
Drevning, leksaker till variator etc.
Tacksam för svar

/ Niklas
ja jag har sneglat lite på nå sånt. sett att Dynamo Joe kommer upp ganska ofta kring variatorkit.Stoft skrev:Börja med variatorkit, där har du mycket att hämta!
Ja ett Dynamoe Joe kit hade jag velat få monterat, ja det låter som en duktig kille.JoniX skrev:Dynamo Joes kör jag, absolut inte besviken, det blev som en helt ny maskin! Jag sambeställde från Joe med en polare, tror vi hamnade på 2500 kr vardera inklusive moms och tull och allt. Kan tillägga att han då också gjorde en liten specialare och skickade två kvitton, ett i paketet med ett lägre värde så vi fick tulla mindre, och ett via mail med rätt värde.
Rent krasst så ska det ju gå att plocka ihop själv, det är ju ställbara vikter, en speciell helix, och "rätt" fjädrar baraOch så brukar han rekommendera att dreva ganska lågt.
Fördelen med Joe är att han är grymt duktig, och är det något som inte fungerar så kommer han att hjälpa en att få ordning på det. Jag höll på ett bra tag att justera in min med hjälp från honom eftersom den inte landade på 8100 RPM vid full gas, det slutade med att han kom fram till att det var fjädern och skickade mig en ny lite annorlunda fjäder helt utan kostnad!
Oj det var ingen liten nerdrevning. 5 kugg, ja det lär då bli acc i maskin så det räcker tillJoniX skrev:Ja det låter som en bra början
Ifall du vill förbereda och göra "rätt" från början så kan jag tipsa
om att den rekommendation jag fick från Joe på drevning var 19/43,
och då har jag för mig att jag skrev att jag kör typ 70% utanför leden.
Jag kör 20/45 (blir ungefär lika) så slapp jag byta kedja,
hade tillgång till ett 20 övre drev så jag köpte bara det stora
24/43 är original
Här kan du se olika Drev och Kedje kombinationer: http://www.lynxtalk.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=204
Och ifall du inte redan har koll på variatorerna så skrev jag en utförlig guide på hur man monterar ett variatorkit när jag monterade in mitt, så det fixar du lätt själv![]()
Denna: http://lynxtalk.se/forum/viewtopic.php?f=41&t=3253
nja en rejäl nerdrevning blir det, åker sällan över 70 km/h bara lek med puderåkning och skidorna i vädretJoniX skrev:Minns inte vem det var, men någon skrev att det går att köra på "högre" drevning (mer kugg) med. Och jag körde en säsong på bara 2 kugg med kittet på utan problem, så det går det medMen det blev bra nog med riv i den efter jag drevade den som rekommenderat: jag har inte släppt något på fjädringen men ändå lyfter skidorna utan problem (dock inte helt upp)! Och jag åker inte mycket fortare än 120-130 kmh ändå så jag är nöjd