Hei folkens,
For presentere meg først:
Heter Jan-Børre og kommer fra Finnmark i Nord-Norge. Er snart 40 år og har kjørt SD siden jeg var 7-8 år gammel. Har i dag en 15 modell Renegade 800 X-RS som jeg er ufattelig fornøyd med. Måtte omkalibrere dempere bak litt hardere på low-speed og har skiftet hovedfjæren på forbukken til en stivere variant. Framdempere ble også tatt service på før starten av denne sesongen og synes at Renegaden er en skikkelig rå kjøremaskin. Bånner aldri samtidig som den er relativt god i litt lavere hastighet også.
DRT clutch-kit fra Alta Racing, ellers ingen modifikasjoner. Kjører ganske mye hver sesong, vanligvis rundt 3000 km og scooteren har bare fungert ufattelig godt.
Har vært å kjørt på Riksen med den i 2mnd og kjører ellers veldig variert.
Den blir brukt til ALT. Knallhard løyperace den ene dagen og ligge å sidehille i pudder neste dag. Selvsagt er det ikke en fantastisk god puddermaskin men jeg er ikke redd for å kjøre meg fast og jeg klarer meg bra synes jeg.
Nuvel. For neste sesong har jeg bestilt meg en Xtrim 850 RE og kjører da for første gang noe annet enn Ski-Doo!
Jeg likte ikke valg av framdempere på 18 modell XRS og Lynx Xtrim 850 RE gir rett og slett mer scooter for pengene
(Blade DS ski, riktig vindskjerm, 59mm belte osv).
Jeg trenger ikke å kjøpe like mye ekstrautstyr for å ha en riktig maskin til meg.
Så til spørsmålet:
Kan noen som har kjørt 137" rMotion si noe om hvordan PPS2 er i forhold til stussvillighet?
Jeg er av den oppfatning at rMotion på min Renegade klarer seg ganske godt i bakker fordi den ikke går på stussen så lett.
Min bekymring er at en 137" PPS2 vil være mye mer leken (og morro) men på bekostning av dårligere egenskaper i bakker?
Jeg har bestilt Xtrim'en med 59mm belte.
Smaug
Xtrim 850 RE
-
- LynxTalk Member
- Skoter: Xtrim SC 600 e-tec (2017)
Re: Xtrim 850 RE
Nu är det länge sen du skrev inlägget men men...
Själv tycker jag PPS nackdel är att den har så mycket viktförskjutning att skidorna lyfter när man accelererar ut ur kurvorna.
Man får helt enkelt lära sig köra i kurvorna på PPS villkor.
R-Motion kanske är lite bättre på stutter bumps också.
I övrigt tycker jag bara det är fördelar med PPS, själv tycker jag begränsningarna sitter i föraren då PPS boggien inte har gjort att jag behövt dra ned på farten på sönderkörd och guppig led, snarare tvärt om.
Tror inte du kommer bli besviken i vinter med din xtrim
Själv tycker jag PPS nackdel är att den har så mycket viktförskjutning att skidorna lyfter när man accelererar ut ur kurvorna.
Man får helt enkelt lära sig köra i kurvorna på PPS villkor.

R-Motion kanske är lite bättre på stutter bumps också.
I övrigt tycker jag bara det är fördelar med PPS, själv tycker jag begränsningarna sitter i föraren då PPS boggien inte har gjort att jag behövt dra ned på farten på sönderkörd och guppig led, snarare tvärt om.
Tror inte du kommer bli besviken i vinter med din xtrim
-
- LynxTalk Member
- Skoter: 2019 Lynx Xterrain 850RE 3700
Re: Xtrim 850 RE
Hentet Xtrim'en for noen uker siden hos min forhandler og har fått tatt en liten tur med den.
Herregud hvor den går på stussen!
Jeg kjenner at scooteren er helt feil justert og trenger mye mere tid med justering for å kunne kjøres effektivt.
Det er sant som du sier at PPS2 må kjøres på en helt annen måte enn rMotion.
Jeg er ganske sikker på at rMotion er en bedre all-round fjæring enn PPS2,
bla for two-up kjøring men PPS2 føles veldig mye mer leken og oser lek og morro.
850 motoren er en perle.
Herregud hvor den går på stussen!
Jeg kjenner at scooteren er helt feil justert og trenger mye mere tid med justering for å kunne kjøres effektivt.
Det er sant som du sier at PPS2 må kjøres på en helt annen måte enn rMotion.
Jeg er ganske sikker på at rMotion er en bedre all-round fjæring enn PPS2,
bla for two-up kjøring men PPS2 føles veldig mye mer leken og oser lek og morro.
850 motoren er en perle.