Främre bärarm på Commander
Postat: 2 juni 2017, 22:38
Jag har provat vilket läge som fungerar bäst för mig och troligtvis för många av er andra.
Som ni säkert läst i instruktionsboken finns två positioner för infästning av främre bärarm till glidskenorna.
Lynx skriver att läge nr:1 dvs det övre läget är att föredra vid all ledkörning, då man är två på skotern och när man drar tungt.
Läge nr:2 som är det nedre läget kan möjligtvis vara bättre vid extrem lössnö-åkning men är i min mening med en 800 motor allt för mycket anpassad för att lyfta framändan ur snön.
Jag har haft problem då jag dragit tungt och speciellt i fjällen med att hålla grepp på skidorna vilket resulterar i en anpassad PPS-körning.
När jag provade det övre läget fick jag en känsla av att PPS boggin Pauli konstruerat verkligen började fungera som han tänkt.
Trots detta är det läge 2 dvs. Den nedre position som alla våra Commander maskiner kommer med...
Varm rekommendation - flytta gärna er främre bärarm till det övre läget och återkom med återkoppling om vad ni tycker!
Som ni säkert läst i instruktionsboken finns två positioner för infästning av främre bärarm till glidskenorna.
Lynx skriver att läge nr:1 dvs det övre läget är att föredra vid all ledkörning, då man är två på skotern och när man drar tungt.
Läge nr:2 som är det nedre läget kan möjligtvis vara bättre vid extrem lössnö-åkning men är i min mening med en 800 motor allt för mycket anpassad för att lyfta framändan ur snön.
Jag har haft problem då jag dragit tungt och speciellt i fjällen med att hålla grepp på skidorna vilket resulterar i en anpassad PPS-körning.
När jag provade det övre läget fick jag en känsla av att PPS boggin Pauli konstruerat verkligen började fungera som han tänkt.
Trots detta är det läge 2 dvs. Den nedre position som alla våra Commander maskiner kommer med...
Varm rekommendation - flytta gärna er främre bärarm till det övre läget och återkom med återkoppling om vad ni tycker!