Hej!
Tänkte kolla om det är någon som vet varför skoteruslingen efter ett par minuters körning bara dör från ca 3000 varv och uppåt,
Går hur bra som helst på tomgången.
Har provat att byta bränslepump utan resultat.
Tacksam för svar.
Rave-800 ( 2003 ) Får ej bränsle, eller... ?
Re: Rave-800 ( 2003 ) Får ej bränsle, eller... ?
Ett tillägg , den går även på full gas.
-
- LynxTalk Member
- Skoter: enduro 600 ho 03
Ja hade samma syndrom på min 600 ho -03 den gick på choke och tomgång men vid 3-4000 så "boooooop"ar "dör" den bara.
Det va DPM grejjen som på nåt vis hade pajjat.
ja plockade bort den och den gick hur bra som helst.
Ha du stora eller lilla DPM systemet? alltså en liten plast burk som sitter ovanför förgasarna och fast i luftburken.
den lilla är kanske 7-10 cm lång medans den större är kanske 10-15 cm lång.
Ifall du har den lilla så kan du prova göra som jag.
Ryck loss alla genomskinliga slangar från DPM som går ner mot förgasarna. 2 mindre och 1 lite grövre
(Den som går mot luftburken kan vara kvar.)
Funkar skotern nu så är det DPM som är trasig.
Sen har du ju såklart kollat att insugsgummin är hela och provat startgas runt vevaxeln och under gasarna.
+ att det kan finnas en nippel på höger vevhushalva under gasarna som ska vara pluggad med en liten "hatt" den hatten kan ha lossnat och då går skotern rent skit!!! + skadligt som fan.
MVH
Det va DPM grejjen som på nåt vis hade pajjat.
ja plockade bort den och den gick hur bra som helst.
Ha du stora eller lilla DPM systemet? alltså en liten plast burk som sitter ovanför förgasarna och fast i luftburken.
den lilla är kanske 7-10 cm lång medans den större är kanske 10-15 cm lång.
Ifall du har den lilla så kan du prova göra som jag.
Ryck loss alla genomskinliga slangar från DPM som går ner mot förgasarna. 2 mindre och 1 lite grövre
(Den som går mot luftburken kan vara kvar.)
Funkar skotern nu så är det DPM som är trasig.
Sen har du ju såklart kollat att insugsgummin är hela och provat startgas runt vevaxeln och under gasarna.
+ att det kan finnas en nippel på höger vevhushalva under gasarna som ska vara pluggad med en liten "hatt" den hatten kan ha lossnat och då går skotern rent skit!!! + skadligt som fan.
MVH
Tack för dom tipsen, nu har jag lite att grotta i.