Frågor gällande Boondocker 850 3900
Postat: 27 februari 2018, 11:33
Hej!
Är ny här på forumet och har lite funderingar gällande Boondocker 850 3900.
1. Är ute efter en lyft som klarar lyfta 3-9an tillräckligt högt bak. Den är ju väldigt hög bak till bågen. Ifall ni har någon lyftanordning vilken använder ni?
2. Tycker att dämparna är väldigt mjuka då jag väger ca 105kg, finns det några passande dämpare som har fler justeringsmöjligheter som inte kostar skjortan likt fox evol? Kan man ha t.ex original fram men annat fabrikat i boggien eller måste man byta runt om?
3. Skotern går fortfarande på första remmen, i skrivande stund 35 mil, dock inte några hårda mil. Hade däremot remslir längst ned på primären och längst ned på sekundären vilket jag rengjort.
Bör man lämna in på bulletin servicen? Tätningen vid vänstra fotsteget samt tätningslisten i kåpan känns ju bra, men har hört delade meningar med neddrevningen? Tror ni att de är bättre idé att behålla drevning och försöka hitta nåt v-kit? Passar t.ex Oktans kit till 850 summit 154"?
4. Vid sträckning av kedjan, hur mycket ska man sträcka? Är det just så pass att sekundären ska sluta glappa? För då finns knappt nåt motstånd i justerskruven, eller ska man dra till man börjar känna motstånd?
Tack på förhand
Är ny här på forumet och har lite funderingar gällande Boondocker 850 3900.
1. Är ute efter en lyft som klarar lyfta 3-9an tillräckligt högt bak. Den är ju väldigt hög bak till bågen. Ifall ni har någon lyftanordning vilken använder ni?
2. Tycker att dämparna är väldigt mjuka då jag väger ca 105kg, finns det några passande dämpare som har fler justeringsmöjligheter som inte kostar skjortan likt fox evol? Kan man ha t.ex original fram men annat fabrikat i boggien eller måste man byta runt om?
3. Skotern går fortfarande på första remmen, i skrivande stund 35 mil, dock inte några hårda mil. Hade däremot remslir längst ned på primären och längst ned på sekundären vilket jag rengjort.
Bör man lämna in på bulletin servicen? Tätningen vid vänstra fotsteget samt tätningslisten i kåpan känns ju bra, men har hört delade meningar med neddrevningen? Tror ni att de är bättre idé att behålla drevning och försöka hitta nåt v-kit? Passar t.ex Oktans kit till 850 summit 154"?
4. Vid sträckning av kedjan, hur mycket ska man sträcka? Är det just så pass att sekundären ska sluta glappa? För då finns knappt nåt motstånd i justerskruven, eller ska man dra till man börjar känna motstånd?
Tack på förhand
