Måste varit Microsoft som programmerat inkörningsräknaren. Ena gången jag startade den sa den 50-ish %, nästa gång var den klar. Hade väl kört en halvtimma-45 minuter mellan gångerna.
I går när jag tog in skotern i garaget så hade jag en två hektos isklump under avgasportsservot. Jättefiffigt då smältvatten därifrån rinner ner under primärvariatorn. Noskonen var även den full i snö...... Någon fler som får isberg vid servomotorn?
Och det är min nästa obs, varför i helvete gör man en lågpunkt under variatorn. Den stod full med vatten när jag kollade... (visserligen kommer den knappast kunna fyllas upp då man kör, särskilt inte om man kör lite "inspirerat"). Ser att en del på andra sidan pölen borrar ett litet evakueringshål under variatorn, känns lite sådar måste jag säga, jättetrist om man måste stanna av på någon blöt sjöis och det rinner in vatten....
Den bygger fantastiskt med is på tunneln, ser nästan komiskt ut. Man får ju lov att misshandla den med sparkar och slag varje gång man stannar.
Fotstegen vibrerar som fan. Tror inte det är motorvibrationer, känner inget i styret i alla fall, misstänker det är mattan som rår för det. Reagerade nämligen på att den gjorde ett "hurkande" ljud en gång per mattvarv när jag hade den upplyft för att justera mattlinjeringen. (Sambons nya Summit 600R 154" har liknande ljud för sig och det är väl samma matta, måste undersöka och jämföra mer)
I övrigt då. Ja jag tycker den går som kulor och krut. Ingen tvekan om att den är mer åka med än gammel-RMKn.
Den är lite nervösare på skrå än RMKn, men ljusår bättre än XP/REX-maskinerna jag haft tidigare. (vi har halvlite snö än men jag har kört mycket oplogade skogsvägar så då har jag i enkomt legat halvvägs ner i dikena mest hela tiden, på det viset fick jag nog ihop ett par tre skråkörningsmil bara i helgen

Nedre delen på plastsjoket som sitter på variatorskyddet är för mjukt, den fladdrar så att den tar i variatorn. Har nästan nött hål i det redan.
Jag skulle vilja ha tag på skydd till chassiet under kedjehus och bromsskiva. Känns som att dom "bullarna" får en del stryk. Någon som vet av något bra?
Har dribblat lite med fjädringen, bytt dit grövre boggifjädrar, det blev bra. Meckade även dit ett par gamla RS framdämpare jag hade på hyllan. (hade först isär och servade dom, fick då premiäranvända min gasfyllutrustning

Inlägget kanske har en lite negativ ton men det stämmer inte in på huvudintrycken. Jag är generellt väldigt nöjd och gillar maskinen skarpt. Håller tummar och tår för mer snö och att remmarna ska hålla. Kvällarna i veckan kommer att spenderas med att försöka utestänga snö från platser där den inte ska vara.