X-trim RE 850 ( xxxx ) Variatorkit... ?
-
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx Boondocker 800 -13
X-trim RE 850 ( xxxx ) Variatorkit... ?
Vad ska man ha för "kit" i sin Xtrim RE 850 ?
De som säljer variatorkit till Lynx/SkiDoo 850 har ju oftast bara kit till maskiner från 146" o uppåt.
Cudney Racing plockade ihop bra delar till den Rave-800 ( 2001 ) jag hade för några år sen,
men skulle vilja köpa ett kit från Sverige.
De som säljer variatorkit till Lynx/SkiDoo 850 har ju oftast bara kit till maskiner från 146" o uppåt.
Cudney Racing plockade ihop bra delar till den Rave-800 ( 2001 ) jag hade för några år sen,
men skulle vilja köpa ett kit från Sverige.
"When all you have is a hammer, every problem looks like a nail"
-
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx Commander GT 900ACE Turbo-2020
- 2stroke
- Crew Member
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Kontakt:
*UPPLYSNING*
MJM är inte Svensk distributör längre för DIABLO variatorkit.
Fredrik Sjöström har helt tagit över den Svenska distributionen av DIABLO variatorkit,
hemsida osv är under utarbetande.
Är någon intresserad av dessa numera Norska variatorkit så når ni Fredrik på telefon: 076 - 110 12 16
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Re: X-trim RE 850 ( xxxx ) Variatorkit... ?
Jag kände jag blev lite avogt inställd till Diablo när jag såg att dom gått från Heelclickervikterna och kör med kinakopior på Heelclicker istället. Kopiera grejer kan jag tycka är ok för enskilt bruk, (det är dessutom tillåtet), men göra business på det vet jag inte om jag gillar....
Jag beställde och fick hem ett kit nu från SHR, (sled head racing), Antagligen ordnar han även kit till kortare skotrar också om man frågar. Nu beställde jag i och för sig då det var "sommarpris" fortfarande, med dagens dollarkurs och ordinarie priser kan det bli lite dyrt kanske....
Jag beställde och fick hem ett kit nu från SHR, (sled head racing), Antagligen ordnar han även kit till kortare skotrar också om man frågar. Nu beställde jag i och för sig då det var "sommarpris" fortfarande, med dagens dollarkurs och ordinarie priser kan det bli lite dyrt kanske....
- DrMussla
- LynxTalk Member
- Skoter: Boondocker 3900 DS, Larven, Finlandia GLX, MXZ440
Vilken rampprofil körde dem på ? 990 eller 967 ?simon skrev:Jag kände jag blev lite avogt inställd till Diablo när jag såg att dom gått från Heelclickervikterna och kör med kinakopior på Heelclicker istället. Kopiera grejer kan jag tycka är ok för enskilt bruk, (det är dessutom tillåtet), men göra business på det vet jag inte om jag gillar....
Du har en jäkla fördel med SHR kiten att du kan justera vikt och bibehålla clicker funktionen.
Diablo kiten är bra men sliter ut bussningarna i P-driven ganska fort så jag rekommenderar inte dem.
Jag har bara snabbt kollat på grejerna när paketet kom hem men jag tycks minnas att det är 990.
Undrar om han inte kör dom på alla/flesta 154"?
Jag har läst mycket bra om SHR-grejerna, det blir spännande testa.
Jag har väl också läst positiva omdömen om Dynamo Joes grejer men han tenderar köra med idiothårda fjädrar vilket jag inte riktigt gillar, sen så har han ett lite väl aggressivt sätt och en framtoning som sticker lite i ögonen också. Ska man tro DJ så är han den enda i hela världen som överhuvudtaget begriper sig på variatorer alls, och det tror jag inte riktigt på.
(Big john på SHR är väl inte heller ödmjukheten själv men liiite bättre
)
Jag har väl också läst positiva omdömen om Dynamo Joes grejer men han tenderar köra med idiothårda fjädrar vilket jag inte riktigt gillar, sen så har han ett lite väl aggressivt sätt och en framtoning som sticker lite i ögonen också. Ska man tro DJ så är han den enda i hela världen som överhuvudtaget begriper sig på variatorer alls, och det tror jag inte riktigt på.
(Big john på SHR är väl inte heller ödmjukheten själv men liiite bättre

- DrMussla
- LynxTalk Member
- Skoter: Boondocker 3900 DS, Larven, Finlandia GLX, MXZ440
Finns en miljon olika synpunkter när det gäller variatorkit men det jag lärt mig genom åren är att det är sjukt individuellt.simon skrev:Jag har bara snabbt kollat på grejerna när paketet kom hem men jag tycks minnas att det är 990.
(Big john på SHR är väl inte heller ödmjukheten själv men liiite bättre)
Har monterat alla möjliga kit och den ena säger det och den andra det...
Men jag tror du blir nöjd med SHR kittet då du kan vikta och anpassa den efter den höjd du åker.
- 2stroke
- Crew Member
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Kontakt:
DIABLO Variatorkit...
simon skrev:Jag blev lite avogt inställd till Diablo variatorkit
när jag såg att dom gått från Heelclickervikterna och kör med kinakopior på Heelclicker istället.
Kopiera grejer kan jag tycka är ok för enskilt bruk, (det är dessutom tillåtet),
men göra business på det vet jag inte om jag gillar....

// 2stroke