Sida 1 av 3
GLS-3600 , med Rotax-670 motor och annat...
Postat: 30 januari 2020, 22:34
av SpeedKing
Tänkte lägga upp lite bilder på vad som görs med min GLS-3600.
Är inne på 3:e vintern med denna nu och det blir lite saker gjorda då och då.
Boggin som satt i var helt slut överallt så jag var nära på att skrota hela skotern på grund av det.
Men en jag känner hade skrotat ner en RAVE 670, så jag fick ta boggin från den.
Dock var den 307 så det blev lite kort, men detta avhjälptes:

En 365 matta på plats, vilket grepp på hårdspår

Re: GLS-3600 , med Rotax-670 motor och annat...
Postat: 30 januari 2020, 22:46
av 2stroke
GLS 
Re: GLS-3600 , med Rotax-670 motor och annat...
Postat: 30 januari 2020, 22:50
av SpeedKing
Här är några andra ur samlingen

Re: GLS-3600 , med Rotax-670 motor och annat...
Postat: 30 januari 2020, 22:59
av SpeedKing
Jag gick igenom 670 motorn innan jag stoppade i den med nya kolvar och packningar samt en genomgång av vehus mot cylindrar.
Imponerande hur dåligt det matchar, nu ser det bättre ut.

Här ser man var cylindrarnas spolkanaler går, blev en del slipande.

Snyggade till lite här och var där jag tyckte det såg dåligt ut.
Kom gärna med tips och synpunkter angående portningen.
Re: GLS-3600 , med Rotax-670 motor och annat...
Postat: 31 januari 2020, 07:57
av SpeedKing
En fråga angående justera tändningen:
När jag tog isär 670 motorn, så satt en trigger på insidan svänghjulskåpan.
En skruv i varje motorhalva och i dessa finns en justermån.

Ska man justera tändningen där
? Och i så fall hur
?
//John
Re: GLS-3600 , med Rotax-670 motor och annat...
Postat: 2 februari 2020, 10:37
av SpeedKing
Här kommer bild på bromskonverteringen.

Just det här oket kommer från en skidoo MXZ från 00 talet, och det är samma på många Lynx Skidoo under samma era.
Plåten som håller oket är från det mekaniska som satt innan, där fanns redan rätt hålbild.
Det är ju ett måste med 2 fingergrepp på bromsen på dessa maskiner då man har fullt sjå att hålla i sig

Re: GLS-3600 , med Rotax-670 motor och annat...
Postat: 2 februari 2020, 20:30
av SS440-80
Re: GLS-3600 , med Rotax-670 motor och annat...
Postat: 10 februari 2020, 23:22
av SpeedKing
I veckan ska jag prova hinna med att byta variator setup.
Det blir TRA från en 97:s Skidoo.
Sekundäraxeln har 25 mm axel och GLS:n har 25,4 mm som många vet, men passar sekundäraxeln från Cobran i GLS kedjehuset ?
Passar axeln överhuvud taget? Även om man byter kedjehuset och även tar det från Cobran ?
Funderade på att svarva ner GLS axeln, men såg att krysskilspåret ska vara större, men det kanske går att fräsa upp?
//John
Re: GLS-3600 , med Rotax-670 motor och annat...
Postat: 11 februari 2020, 21:49
av SpeedKing
Re: GLS-3600 , med Rotax-670 motor och annat...
Postat: 11 februari 2020, 23:20
av 2stroke
SpeedKing skrev:I veckan ska jag prova hinna med att byta variator setup.
Det blir TRA från en 97'as Ski-Doo
Sekundär variatorn är anpassad för 25 mm axel och GLS'n har 25,4 mm som många vet...
...Passar sekundäraxeln från Cobra'n i GLS kedjehuset ?
Passar axeln överhuvud taget ?
Även om man byter kedjehuset och även tar det från Cobra'n ?
Om du använder axeln från COBRA ( 1992-199
5 ) så kommer det att passa i GLS'en.
Kedjehuset passar också då Cobra använder samma som GLS fram tom 199
5