kollade upp sprängskiss och verkar vara direkt instucken i tanken samt tätad med 2 gummipackningar.
Är denna mätare bara att dra ragt ut eller sitter den fast på ngt sätt ?
SS440-80 skrev: ↑2 februari 2023, 17:05 Jag antar att #26 har "gummihylsor" som går in i tanken, och när man sedan pressar in #24 så expanderar "gummihylsorna" så att det blir tätt.
Eller om gummitätningarna sitter på #24...?
Så köp en ny #26 och/eller #24, så borde det bli som nytt igen. Finns säkert att beställa hos närmaste BRP-handlare.
Kom ihåg att smörja in tapparna på #24 med något glidigt när du trycker dit den, typ silikon eller vaselin eller kanske bara lite 2T-olja.
Min lokala skoterbutik tipsade mej redan om denna lösning då jag fick reda på att orginaldelarna inte fanns kvar och hade utgått. Har dem liggandes hemma som backup...dock skickade de inte med någon slangstump där och då....SS440-80 skrev: ↑3 februari 2023, 10:20 Du skulle kunna använda dig av två såna här tankanslutningar.
En i varje hål, (du får förstås ta upp storleken på hålen i tanken) Och sedan en slang mellan. Då blir det både tätt och du har kvar nivåvisningen.
Är naturligtvis inte så snyggt som originalet.
https://www.rinab.nu/snoeskoter-a/Oevri ... utning.htm