59 Yeti 600 ACE ( 2011 ) Problem med Syncro växellådan... ?

Allt om Lynx bredbandare.
Lynkryss
LynxTalk Member
Inlägg: 7
Blev medlem: 13 juni 2011, 16:35
Skoter: 59 Yeti 600ACE, GT 1200

59 Yeti 600 ACE ( 2011 ) Problem med Syncro växellådan... ?

Inlägg av Lynkryss »

Er det noen som har reagert på den slakken som finnes på overføring fra sekundær variatoren og til beltet på de nye XU modellene,
da spesielt merkbart på 4 taktere ?
Har 59 Yeti 600 ACE ( 2011 ), og ble skuffet over hvordan slakken forplanter seg i scooteren.
Ved kjøring i kupert terreng og med slede bak er dette så plagsomt at jeg vurdere og bytte scooter.
Har kontaktet forhandler og salgsjef i BRP,
og fått til svar at det er laget slik for å lettere kan få skiftet gir..
Resultatet er at du kan vri sekundær variatoren nesten 1/4 turn før den driver beltet.
Agco Sisu Power har laget syncro kasser i lang tid til BRP og må da kunne bedre enn dette ?
De har altså laget en syncro gear kasse med større klaring mellom drevene for og lette skifte av gear,
noe som resulterer i skikkelig rykk og napp ved kjøring med slede i varierende terreng.

Å lage en gearkasse med stor klaring i mellom drevene skulle nesten tilsvare en allerede utslitt kasse...
Noen flere som har merket dette ? :think:
yeti59
Rookie Member
Inlägg: 1
Blev medlem: 7 december 2011, 15:39
Skoter: Yeti 59

Re: SYNCRO GEAR PÅ 2011 XU MODELLER

Inlägg av yeti59 »

Hvis du mener "klonkande ljud troligtvis från växellådan" eller på godt norsk rykk og napp ved av/på med gassen .
Så er det også noe jeg opplever.
Leste at dette skulle rettes opp på 2012 modellen.
Lynkryss
LynxTalk Member
Inlägg: 7
Blev medlem: 13 juni 2011, 16:35
Skoter: 59 Yeti 600ACE, GT 1200

Re: SYNCRO GEAR PÅ 2011 XU MODELLER

Inlägg av Lynkryss »

Har ikke hørt at dette skal bli rettet opp.
Jeg har hatt kontakt med selger, salgsjef for BRP scandinavia og tekn sjef.
De sier at dette er slik pga økt klaring mellom tennene i gearkassa,
noe som ble gjort for å gjøre det enklere og få operere gear håndtaket og for å få ned støy.
Dette ble så plagsomt og j.. irriterende at jeg til slutt fikk byttet til 49 Ranger.
Brp har skikkelig bommet med denne løsningen på gearkassa etter min mening.
Ta tak i sekundær variatoren og vri den frem og tilbake,
du kan vri den en 1/4 omdreining før det skjer noe med belte,
dette vil jo slå ut på kjøre egenskapene!
Interessante med dette er at denne slakken er det ingen som har kommentert i noen som helst tester av div magasiner,
noe som føre til en del spørsmål rundt disse...
Det er utrolig mange som klager over denne slakken når man treffer på disse på fjellet,
men det kan virke som BRP og andre ikke ønsker "oppmerksomhet" rundt dette.

Man kan jo tenke hvordan det ville bli hvis alle skulle reklamert på dette og forlangt ombytte...

Trasig er det ihvertfall!
:cussing: :cussing:
Skriv svar