Sida 1 av 1

QRS sekundärvariatorproblem....

Postat: 13 september 2011, 11:07
av 2stroke
Många är de ägare utav nyare LYNX / Ski-Doo maskiner utrustade med
QRS sekundärvariator som svurit många fula ramsor om densamma pga olika orsaker....

Nu inför säsongen 2011/2012 så kommer BRP äntligen med en lösning som nog tillfredställer de allra flesta :

"BRP will be offering a new QRS quick change secondary clutch kit for those riders
looking to fine tune their sleds more easily.
The new kit also provides great value because it uses some existing parts allowing
it to be priced very competitively.

Called the Floating QRS Short Shaft Conversion kit,
it allows removal of the secondary clutch without removing the countershaft
and makes changing helixes and springs faster and easier.
Now you can make a change to your clutch calibration and be testing it minutes later.
Riders looking to squeeze the most performance possible from their snowmobile
will appreciate this kit the most.

Included are all the parts needed: gun drilled lightweight countershaft,
fixed clutch half, bearing mount, bearing and all hardware.
When installing the kit, the sliding half,
spring and helix are re-used so the current calibration remains the same
until the rider decides to change it.


Kit fits :
* 600 Sport,
* 600 E-TEC,
* 800 P-TEK, and
* 800 E-TEC engines

BRP # : 860 200 565

Price : $450,00"


Bild

Re: QRS sekundärvariatorproblem....

Postat: 4 januari 2012, 21:36
av SimJoh
Nu på -12 orna är det ett även ett nytt smitt sek stöd som linjerar variatorerna vid 60-70kmh , som det var innan skulle de linjera vid 120kmh ungefär,,kanske funkar i usa med E4 leder men inte så bra i Europa.

Re: QRS sekundärvariatorproblem....

Postat: 25 februari 2013, 19:12
av Inkko
Nån som monterat kitet..

Re: QRS sekundärvariatorproblem....

Postat: 3 mars 2013, 17:06
av Husqy
Jag kör med kittet på min x-trim 800. Mycket nöjd nu.