Sida 1 av 2

E-Tec 800 , Bulletiner...

Postat: 6 november 2011, 18:17
av Stoft
Någon som vet om detta även gäller Lynx?
Warranty Bulletin 2011-19 (released yesterday) involves the remaining low altitude 2011 800 E-TEC engine equipped vehicles. I've posted the problem/solution text below as was communicated to all Ski-Doo dealers yesterday. Be certain to note the requirements for completion. Like the previous campaign (2011-18), this is a campaign that will be supported by BRP and completed by Ski-Doo dealers for first, second, sixth, tenth... etc. owners through 2015.

NOTE: 2012 models already have the latest improvements and components and are not affected by this campaign.

PROBLEM
A. Under certain riding conditions, the piston ring locating pins may not meet long term durability requirements and may fail leading to severe engine damage.
B. The inner PTO crankshaft bearing seal may be incorrectly assembled and may fail leading to seal pop-out and eventually severe engine damage.

SOLUTION
A. Replace pistons with a new design, ONLY if the vehicle meets both of the following requirements:
– Vehicle used generally at an altitude below 1200m (4,000 ft).
– Vehicle has reached 5000km (3125 mi).
NOTE: Piston replacement is not required PRIOR to stated mileage.

B. Inspect crankshaft PTO inner bearing. Replace crankshaft only if defective.
NOTE: A bearing inspection below stated mileage will not reveal a possible failure. Vehicle must have attained the stated mileage to obtain a proper diagnosis.

That said, dealers have all of the service information in Warranty Bulletins 2011-18 and 2011-19 to complete the applicable campaign for 2011 800 E-TEC engine equipped models.

Re: E-Tec-800 Bulletin

Postat: 7 november 2011, 02:34
av DW...
Svarar inte på frågan, men gör ett inlägg ändå...
Att dom här problemen aldrig ger sig... :vägg:
Hur länge har vi sett kolvproblem nu..?
10 ÅR..!!! :cussing: :cussing: :cussing:
Helt sjukt... :S

Re: E-Tec-800 Bulletin

Postat: 8 november 2011, 00:35
av superpalten
Var till ÅF idag och köpte lite småsaker och frågade även om 800 E-tec bulletinen

Alla Lynx 800 E-tec ska få nya kolvar lät det som, var inte helt klart än vad som skulle göras, och Skidoo finns inget bestämt ännu men han antog att det även gäller dom.

Re: E-Tec-800 Bulletin

Postat: 8 november 2011, 16:10
av Meanis
Snackade med min ÅF idag i Finland då alltså, det gäller både Ski-doo och Lynx men
dom har inte fått nåt besked om att börja kalla in maskiner ännu.

Re: E-Tec-800 Bulletin

Postat: 6 december 2011, 18:30
av ChristopherBrink
Vilken rem kör ni på till era 800 etec ? jag har en boondocker och kör med 377.

Men vem är bäst att ha 377 eller 391 ?

Re: E-Tec-800 Bulletin

Postat: 6 december 2011, 18:34
av Meanis
ChristopherBrink skrev:Vilken rem kör ni på till era 800 etec ? jag har en boondocker och kör med 377.

Men vem är bäst att ha 377 eller 391 ?
http://www.lynxtalk.se/forum/viewtopic.php?f=42&t=812

Re: E-Tec-800 Bulletin

Postat: 6 december 2011, 19:26
av ChristopherBrink
Kung! tackar.

Re: E-Tec-800 Bulletin

Postat: 8 december 2011, 15:10
av RannerKing
Tydligen ska maskinerna med 800 E-tec från 2011 in efter det att dom gått 500mil.
Troligen blir det förlängd garanti-tid på just kolvarna, till dess att dom är bytta.

Detta sa min ÅF i alla fall...

Hur alla ägare skall få reda på detta har jag ingen aning om!?

Re: E-Tec-800 Bulletin

Postat: 8 december 2011, 16:21
av Meanis
RannerKing skrev:Tydligen ska maskinerna med 800 E-tec från 2011 in efter det att dom gått 500mil.
Troligen blir det förlängd garanti-tid på just kolvarna, till dess att dom är bytta.

Detta sa min ÅF i alla fall...

Hur alla ägare skall få reda på detta har jag ingen aning om!?
Så sa min ÅF också, min ÅF skulle nog meddela åt alla som köpt av dom.

Re: E-Tec-800 Bulletin

Postat: 8 december 2011, 17:14
av ChristopherBrink
min ÅF sa att det är bara att köra till det raser sen så byter vi ut kolvarna och vevlagren, sa däremot inget om 500 mil ?