Hej, jag har en Lynx enduro 600 -02a.
Det jag undrar är: När ska skotern börja dra iväg? Alltså varvtal orginal?
Tror min varvar runt 4500-4700 varv innan den sticker iväg..
Ha hört att dom ska dra iväg runt 3500rpm? Isåfall så kanske det sitter ett v-kitt på min skoter redan?
Tacksam för svar
Enduro-600 ( 2002 ) Tillslagsvarv... ?
- RannerKing
- Crew Member
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Re: Enduro 600 -02 Varvtal
Tror den ska ligga på ca. 3800rpm. Absolut inte 4700. Kanske har du andra ramper, fjäder, armar eller utslitna bussningar. Tag isär!
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias

Okej, variatorerna känns inte nå glapp alls, fasta och fina. Jag ville veta om det satt v-kitt på den, för jag har redan beställt ett nytt dynamo joe kit som ligger här bredvid mig. I vilket fall som hellstRannerKing skrev:Tror den ska ligga på ca. 3800rpm. Absolut inte 4700. Kanske har du andra ramper, fjäder, armar eller utslitna bussningar. Tag isär!
så ska den in på Unanders motor på måndag för byte till Dynamo Joe, så om bussningarna är slitna så hoppas jag att dom säger det när dom sätter på det nya v-kitet:D
Tack för svaret:)
Nu har jag gått ut och kollat, va ett tag sedan jag körde den till "skotergaraget", och DÅ hade jag för mig att den varvade 4500-4700rpm, men jag vet inte vad jag hade rökt då, ha suttit och vart lite orolig så jag tog mig i kragen och gick ut och skulle kolla, och den drog iväg vid 3800-3900rpm:) Så du RanneKing hade rätt, var dum att jag inte kollade det innan jag skrev inlägget, men nu är det gjort iaf:)
Tack ännu en gång
Tack ännu en gång
- RannerKing
- Crew Member
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Re: Enduro-600 ( 2002 ) Tillslagsvarv... ?
Enkel lösning på problemet! 

Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias