...fast av äldre modell eftersom andra skotern började bli klar för säsongen.
Något måste man ju ha att göra.
Skotern gick, men dåligt när jag köpte den.
Den fick nog 10% olja eller så! :huh:
Sen hade skruvarna till grenröret lossnat så den oförbrända oljan hade
ju gjort sitt på motorn och motorutrymmet.
Vad som ska göras:
Ordentlig tvätt av allt!
Motorservice. -Klart!
Ta bort oljepump. -Klart!
Variatorservice (Båda). -Klart!
Byta dåliga boggielager. Klart!
Infettning av allt som ska fettas. Klart!
Kompositskidor.
Slipa ner huven och lacka om. Klart!
Fotstegsförstärkare. Klart!
Säljas.
Kanske blir det en förlägning till 136", får se hur det blir.
Just efter inköp. In i verkstan och skruva ur motorn. Hade säkert hunnit
köra 500meter med den!


Motorn blev ganska ren till slut...

Flytande sekundär. Har "flyt" på cirka 6mm för tillfället. Vill jag ha mer monterar
jag bara fler brickor.

Och det här var vad som kom ur buken efter andra avspolningen!

UPDATE 22/1-2011
Började dagen med att ta bort dynan samt pillrade bort dekalerna som
matchade finnarnas joggingdresser dom använde på 90-talet, det modet
vill nog alla glömma så dom dekalerna ska väck. Tog även ur motorn igen
och spolade ur motorrummet igen då det fortfarande var skitigt. Nu är det
tillräckligt rent.
Snygga dekaler! :@

Blev bättre, bågen tog jag också lös då draget var fastsvetsat, på ett väldigt
fult sätt, så det får jag göra om.

Sedan uppmärksammade jag några fel och brister lite här och var.
Till att börja med så tycker jag ställskruvarna till lyset såg felaktiga ut...

Styret sitter nog inte fast så jäkla länge till om man skulle köra lite aktivt...

Motorn är i alla fall monterad!

tank, soppapump och förgasare! Notera mina avgasfjädrar

bara sitta där nu under provstartandet...

Sedan skulle jag fylla på glykol, men den ville inte stanna särskillt länge.
Hittade då detta... Så måste nu hitta en ny tank. Attans!


Annars så är inte mycket annat under kontroll.... Får fortsätta böka i morgon!
Update 12/3-2011
Fick lite tid med skotern idag och fick en hel del gjort. Tröck i fett i alla nipplar, bytte några boggielager
och började böka med huven... Nytt styrfäste är även fräst då någon misslyckats i tillverkningen av de
som satt där tidigare.
Gillar dom nya fästena bättre (Till vänster)

Var tvungen att lätta dom lite innan lack och montering. Lite varmt blev det...

Började sedan med huven. Slipa, spackla, slipa, lacka, slipa, lacka och sedan åkte jag hem.



Allt för idag...
Update 12/3-2011
Började dagen med att slipa ner huven med P600 papper och lackade huven en sista gång. Ska bara polera den, sen är det bra. Om jag inte klarlackar den. Gjorde även om bakre bågen då nån tidigare ägare svetsat sönder den när dom försökte göra ett fäste för dragkroken. Monterade även framlyset och fotstegsförstärkare...

Med lyset monterat...




Kopplade in lyset så att en lyser vid halvljus och båda vid helljus.
